Praatavond deel 2: "Onderhandelingen met potentiële hoofdsponsors lopen"

23 mei 2019 | Supporters

Gisteren lanceerden we de eerste samenvatting van het praatcafé van afgelopen maandag. Na het sportieve luik hebben we het vandaag over het budget (VIDEO onderaan artikel)

Over de inkomsten

Marketing manager Tine Degroote: “We beschikken over een budget van om en bij de 15 miljoen euro. Twee derde van ons budget komt van onze business-partners. Dat is dus een heel belangrijk aandeel binnen onze inkomsten. Het spreekt dus voor zich dat we de business partners goed in de watten moeten leggen. Dankzij die business community kunnen we trouwens ook betaalbare abonnementen aanbieden voor de supporters.“

Over de uitgaven

Voorzitter Frank Dierckens: “Met het vertrek van onder andere Zivkovic, Conté en Tomasevic zijn er al wat spelers met zwaardere contracten vertrokken. Maar komend seizoen zitten we wellicht met nog een aantal dure contracten die wegen op ons budget. Na volgend seizoen lopen die af en zullen we weer wat meer financiële slagkracht hebben. Maar dat wil niet zeggen dat we nu niets kunnen doen hé. We moeten echter creatief zijn en 'zaaien naar de zak'. We willen gezond zijn én blijven en geen zotte dingen doen.”

Over de hoofdsponsor

Marketing manager Tine De Groote: “We bedanken Willems Veranda’s voor de steun van de afgelopen 5 jaar. Ze begonnen als kleine sponsor en eindigden als hoofdsponsor maar nu geven ze de prioriteit aan andere zaken. We zijn nu al geruime tijd aan het onderhandelen met een aantal potentiële nieuwe partners. Ik sluit ook niet uit dat we volgend seizoen met twee hoofdsponsors op de shirts zullen spelen.”

Over buitenlandse partners

Marketing manager Tine De Groote:
“Het klopt dat we voor shirtsponsoring ook in onderhandeling zijn met buitenlandse partners. Via onze operational manager Joost Depreux zijn we in contact gekomen met de consul van Cambodja. In return voor sponsoring bekijken we samen de mogelijkheden om het land Cambodja mee in the picture te zetten via ons (media)bereik. Ook hier zijn de gesprekken nog lopende.”

Over lokale verankering en nieuwe shirtsponsors:

Sales manager Geert Vergauwe: “Lokale verankering is zeer belangrijk want dat geeft een directe verbondenheid met de bedrijfsleiders, de werknemers en de supporters. Daarom willen we meer partnerships aangaan met lokale bedrijven met nationale uitstraling. Met Advenso en Aceg hebben we alvast twee nieuwe shirtsponsors en we hebben ook een recent partnership met het Oostendse bedrijf D-Glas.”

Morgen komen jullie meer te weten over de infrastructuur.