KVO bedankt hoofdsponsor Willems voor 4 mooie seizoenen !

05 apr 2019 | Supporters

Na dit seizoen komt een einde aan het partnership tussen KV Oostende en Willems Tuinkamers en Veranda’s. Het contract van de hoofdsponsor loopt na 4 jaar af en wordt niet meer verlengd. KVO zorgde in enkele topseizoenen voor een ongeziene publiciteit voor de verandabouwer. De club voert intussen gesprekken met nieuwe potentiële hoofdsponsors.

Willems Tuinkamers en Veranda’s prijkt op het shirt van KV Oostende sinds het seizoen 2015-2016. Het nam de plaats vooraan op het shirt over van Bouwgroep Versluys, die een seizoen later Arena-sponsor zou worden. Met Willems op het shirt begon KV Oostende aan een unieke periode in de clubgeschiedenis. De club speelde twee keer play-off 1, plaatste zich 1 keer voor de halve finale van de Beker van België (2018-2019), speelde ook de meest aantrekkelijke bekerfinale in jaren met Willems Veranda’s op de borst (3-3 tegen SV Zulte Waregem, 2016-2017) en debuteerde Europees tegen het grote Olympique Marseille.

Patrick Orlans, CEO KV Oostende: “We zijn ongelofelijk trots dat we onze hoofdsponsor een fantastisch parcours hebben kunnen aanbieden, waarin de club voor een bijzonder grote visibiliteit heeft kunnen zorgen. We zijn er van overtuigd dat we een grote bijdrage hebben geleverd aan de naamsbekendheid van Willems Tuinkamers en Veranda’s dankzij de vele uren live tv-coverage, de ongeziene aandacht in alle media voor een club als KVO en de inspanningen die we voor onze hoofdsponsor hebben gedaan in zowel onze B2B- als onze B2C-community.”

De club wil Luc Willems en zijn medewerkers dan ook bedanken voor de vlotte, jarenlange samenwerking, waarbij de overeenkomst zelfs tot twee keer toe werd opengebroken en verlengd.

Met het afscheid van Willems Tuinkamers en Veranda’s sluit KVO een tijdperk af. Intussen voert de club al een tijdje gesprekken met nieuwe potentiële partners. Ook een aantal huidige shirtsponsors staan open voor een upgrade van hun overeenkomst. CEO Patrick Orlans: “Daar zitten ook een aantal multinationals en grote merken bij, die -net zoals Luc Willems destijds- overtuigd zijn van de absolute meerwaarde van sportsponsoring. Maar evenzeer luisteren we uiteraard graag naar partners die ons al langer trouw zijn en de mogelijkheden van het hoofdsponsorship overwegen. Het is duidelijk dat KVO een aantrekkelijke club is, met een uniek karakter, waarmee bedrijven kunnen uitpakken bij hun zakenpartners en relaties en waar ze zelf zaken kunnen doen.”

KVO bekijkt de komende maanden rustig alle opportuniteiten om bij het begin van het nieuws seizoen een nieuwe hoofdsponsor aan te kondigen. Intussen wil de club er in play-off 2 alles aan doen om Willems Tuinkamers en Veranda’s nog een mooi seizoenseinde te schenken.